نکات مهم در خرید دوچرخه

نکات مهم در خرید دوچرخه

در بازار دوچرخه جدید؟ سه نکته اصلی تصمیم گیری وجود دارد :

انواع دوچرخه: نوع مناسب دوچرخه برای شما تا حد زیادی به جایی بستگی دارد که قصد سوار شدن را دارید.

ویژگی ها و اجزای دوچرخه: مواردی مانند سیستم تعلیق ، چرخ دنده ها و ترمزها نحوه عملکرد دوچرخه را تعیین می کند.

تناسب دوچرخه: هنگامی که جستجوی خود را کم کردید ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که یک دوچرخه به درستی متناسب با شماست.

انواع دوچرخه

برای اینکه بفهمید چه نوع دوچرخه برای شما مناسب است ، اولین توجه شما این است که بدانید کجا سوار می شوید: در پیاده رو ، مسیرهای پیاده روی یا هر دو. برخی از دوچرخه ها به طور خاص برای نوع خاصی از سطح سواری ساخته شده اند ، در حالی که برخی دیگر به اندازه کافی متنوع هستند که شاید با تغییر سریع تایر ، بتوان در بیش از یک دسته سوار شد.

دوچرخه های جاده ای

دوچرخه سواری در دوچرخه جاده

دوچرخه های جاده ای برای استفاده های چند منظوره در پیاده رو ، از جمله سوارکاری بدنسازی ، رفت و آمد ، مسافت های طولانی / پیاده روی ، تور و مسابقات مناسب هستند. آنها معمولاً دارای میلگردهای سبک وزن سبک هستند که به سمت پایین خمیده می شوند و شما را در موقعیت آیرودینامیکی قرار می دهند ، اگر می خواهید سریع پیش بروید و یا بیشتر نگران انتقال انرژی خود برای ساختن دوچرخه به جلو هستید ، آنها را به یک انتخاب مناسب تبدیل می کنند. آنها همچنین تعداد بیشتری از موقعیت های سواری و دستی را نسبت به دوچرخه های دارای میله های مسطح مجاز می کنند. اگر حالت انعطاف پذیری کمتری داشته باشد ، ممکن است موقعیت سواری آیرودینامیکی تر (خم شده به دور کمر) فشار بیشتری به شما وارد کند.

دوچرخه های جاده دارای چند دسته تخصصی هستند:

دوچرخه های مسابقه: این دوچرخه های سبک و آیرودینامیکی برای حرکت سریع در آپارتمان ها و شارژ کردن تپه ها در روز مسابقه یا در طول یک گروه سواری گروهی با دوستان ساخته شده اند. فریم های آنها معمولاً از الیاف کربن یا آلومینیوم ساخته شده اند و از یک طراحی باریک و باریک برخوردار هستند که قرار است تا حد امکان سبک باشد. دوچرخه های مسابقه معمولاً دارای هندسه تهاجمی با زوایای تند هستند که باعث می شود آنها به سرعت چرخش پیدا کنند.

دوچرخه های استقامتی: دوچرخه های استقامتی بسیاری از ویژگی های عملکرد دوچرخه های مسابقه را دارند ، اما با یک هندسه قاب که شما را در موقعیت سواری راحت تری قرار می دهد. آنها عموماً دارای لوله های سر بلندتر ، زاویه های خفیف (پایین) و لوله های شیب دار هستند که هدف آنها کاهش استرس در کمر و گردن شماست. آنها همچنین اغلب دارای تایرهای لاستیک با عرض بیشتر برای تردد و سواری نرمتر و راحت تری هستند. برخی از دوچرخه های استقامتی برای کسانی که سبک سواری بالای سر را ترجیح می دهند ، دارای دسته های مسطح هستند.

دوچرخه های سیکلوکروس: دوچرخه های سیکلوکروس بسیار سبک وزن هستند ، اما به اندازه کافی سخت است تا بتواند با شرایط شدید مسابقه دوچرخه سواری سیکلوکروس مقابله کند (که شامل سواران می شود که دور دوره هایی را تجربه می کنند که ممکن است دارای روسازی ، مسیرهای پیاده روی و چمنزار باشد). بیشتر دوچرخه های سیکلوکروس دارای لاستیک های نیمه کاره برای رفع مشکلات زمین هستند.

دوچرخه های تور: دوچرخه های تور در مورد طراحی سنتی دوچرخه جاده چند ترفند دارند که آنها را برای تورهای دوچرخه ای از راه دور ایده آل می کنند. آنها با قاب های محکم طراحی شده اند که قادر به حمل بارهای سنگین در قفسه های جلو و عقب هستند و از چندین نقطه دلبستگی برخوردار هستند ، بنابراین می توانید قفسه ، گلگیر ، بطری آب ، پمپ ، چراغ و موارد دیگر را به آن وصل کنید. بسیاری از دوچرخه های تور دارای چرخ های چرخدار طولانی تری (فاصله بین دو مرکز چرخ) نسبت به سایر دوچرخه های جاده ای هستند و تمایل به داشتن مرکز ثقل کمتری دارند و همین امر باعث می شود کنترل آنها راحت تر شود. بسیاری از دوچرخه های تور همچنین دارای ترمزهای دیسکی برای بهبود قدرت متوقف شده در حین حمل بارهای سنگین بر روی سطوح غیر آسفالت شده هستند.

در داخل دوچرخه های تور شما دوچرخه های جاده ای و دوچرخه های تورهای ماجراجویی پیدا خواهید کرد که برای اداره جاده های شن با لاستیک های گسترده یا نیمه کاردستی ساخته شده اند.

دوچرخه کوهستان

یک دوچرخه سوار کوهستانی که در یک دنباله سوار است

دوچرخه های کوهستانی با ویژگی های جذب شوک و سیستم ترمز بهتر طراحی شده اند ، می توانند مسیرهای خاکی و سنگها ، ریشه ها ، برآمدگی ها و رودخانه هایی را که با آنها همراه است ، کنترل کنند. آنها معمولاً دنده های کمتری نسبت به بیشتر دوچرخه های جاده دارند تا بتوانند از سطح زمین تندتر استفاده کنند.

چندین دسته از دوچرخه کوهستان وجود دارد:

Trail Bikes: این مسلماً رایج ترین سبک دوچرخه سواری در کوهستان است زیرا این دسته در هیچ نوع مسابقه خاصی پایه ریزی نمی شود. اگر شما علاقه مند به ملاقات با دوستان در سرنشین محلی هستید و سوار بر مخلوطی از صعودها و فرودها هستید ، این سبک برای شما مناسب است. دوچرخه های این گروه تأکید مساوی بر سرگرمی ، کارایی و وزن کلی معقول دارند.

مشخصات معمولی: ۱۲۰-۱۴۰ میلی متر سفر تعلیق؛ ۶۷-۶۹ درجه زاویه سر لوله

(مسافرت تعلیق میزان حرکت ارائه شده توسط سیستم تعلیق جلو و عقب دوچرخه است. زاویه تیوب سر زاویه ای است که لوله سر با زمین تشکیل می شود. زاویه تندتر لوله سر به طور کلی نشان می دهد که یک دوچرخه سریعتر چرخیده و بهتر می رود. زاویه خزنده (پایین) معمولاً نشان می دهد که یک دوچرخه در سرعت های بالا ثبات بهتری را فراهم می کند اما به خوبی صعود نمی کند.)

دوچرخه های کراس اوور: این سبک از سوار شدن به طور معمول به معنای سریع سوار شدن است ، با تأکید بر قدرت کوهنوردی. فاصله ها فقط از چند مایل تا ۲۵ به علاوه متفاوت است و دوچرخه ها تمرکز خود را روی کارایی و وزن کم دارند. این دوچرخه ها می توانند عالی باشند اگر تصمیم به رقابت دارید یا می خواهید مسیرهای محلی خود را پیاده روی کنید.

مشخصات معمولی: ۸۰-۱۰۰ میلی متر سفر تعلیق. زاویه لوله ۷۰-۷۱ درجه

دوچرخه های چربی: لاستیک های بیش از حد ، از ۳,۷ به ۵ تا عرض بیشتر ، این دوچرخه ها را عالی می کنند و برای سوار شدن در ماسه و برف بهینه هستند. هنگام سوار شدن بر روی زمین های ناهموار ، لاستیک های گسترده مطمئناً بخشش می کنند.

دوچرخه های همه کوه: به عنوان کوهنوردی سوار بر استروئیدها باشید ، با صعودهای بزرگتر ، سوزش بلندتر ، ترسناک تر و ویژگی های فنی تر – از نظر ساخت و ساز طبیعی و طبیعی ، به همه کوهنوردی فکر کنید. دوچرخه ها برای کوهنوردی در تمام کوه ها طوری طراحی شده اند که در فرودهای شیب دار عملکرد خوبی داشته باشند و در عین حال سبک و زیرک باشند که بتوانند از پله بالا بر روی پدال استفاده کنند.

مشخصات معمولی: ۱۴۰-۱۷ میلی متر سفر تعلیق. زاویه لوله لوله ۶۵-۶۸ درجه

دوچرخه های کوهنوردی / کوهستان کوهستان: اکثرا در پارک های دوچرخه با سرویس آسانسور سوار می شوند ، این دوچرخه ها توسط REI فروخته نمی شوند. دوچرخه های سراشیبی بزرگ و سفت و سخت هستند و سواران در هنگام برخورد با جهش ، برمس ، باغ های سنگی و نردبان های چوبی کلاه ایمنی تمام صورت و زره بدن را می پوشند.

مشخصات معمولی: ۱۷۰-۲۰۰+ میلی متر سفر تعلیق. زاویه لوله لوله ۶۵-۶۵ درجه.

دوچرخه های ترکیبی

دوچرخه های ترکیبی از ترکیبی از طراحی های کوهستانی ، جاده ای و گشت و گذار ، ویژگی های خاصی را ایجاد می کند تا دوچرخه های انجام شده را با طیف گسترده ای از کاربردها ایجاد کند. به طور کلی ، چرخ های باریک و سریع دوچرخه های جاده ای با قدرت چرخشی سریع دوچرخه کوهستان ، به علاوه تردد راحتی با یک زین مخمل خواب دار یا حتی یک چنگال جاذب شوک به دست می آورید. آنها معمولاً برای راحتی و یک منظره بهتر از هنگام حرکت در ترافیک ، یک نوار مسطح و یک سرنشین سواری را با هم ترکیب می کنند. برخی از دوچرخه های هیبریدی مجهز به ترمزهای دیسکی برای ترمز پاسخگو هنگام حرکت دوچرخه در هر شرایط جوی هستند. بسیاری از مدل های مناسب برای رفت و آمد شامل قفسه ها ، سیستم های روشنایی یا گلگیرها هستند.

هیچ دو دوچرخه هیبریدی دقیقاً یکسان نیستند ، بنابراین به دنبال دوچرخه مجهز به ویژگی هایی باشید که آن را متناسب با نوع سواری که قصد انجام آن را دارید مناسب باشد.

دوچرخه های تخصصی دارای ویژگی های بسیار ویژه ای و استفاده نهایی هستند که آنها را از دیگر دوچرخه هایی که می فروشیم جدا می کند. دوچرخه های تخصصی شامل دوچرخه های کروزر ، دوچرخه های باری ، دوچرخه برقی و دوچرخه های تاشو است.

دوچرخه های کروزر: دوچرخه های کروزر برای مسافرت های تفریحی در اطراف شهر ساخته شده اند. بسیاری از آنها نسبت به سایر دوچرخه های پیاده رو ، صندلی راحت و حالت نشستن آرام از لاستیک های ۲۶ اینچی کمی گسترده تر برخوردار هستند. برخی از دوچرخه های کروزر حتی دارای توپی های عقب داخلی جهت نگهداری آسان هستند.

دوچرخه های باربری: با طراحی فریم های فشرده که برای جابجایی وسایل نقلیه و تحمل وزن زیادی ساخته شده است ، دوچرخه های باربری باعث می شوند کارها و حمل و نقل بچه ها آسان شود. در حالی که آنها تمایل به سنگین تر و کندتر از انواع دیگر دوچرخه ها دارند ، ابزار آنها باعث می شود برای دوچرخه سواری شهری از محبوبیت بالایی برخوردار شوند.

دوچرخه های تاشو: این دوچرخه ها را می توان تاشو کرد و در یک کیسه حمل قرار داد ، که باعث می شود آنها برای مسافرانی با فضای ذخیره سازی محدود در خانه یا محل کار مفید باشند. آنها بسیار سبک وزن و در عین حال قوی هستند و می توانند به سرعت و به راحتی جمع شوند. دوچرخه های تاشو نیز برای کسانی که می خواهند با دوچرخه خود سفر کنند ، گزینه مناسبی است.

دوچرخه برقی: دوچرخه های برقی دارای یک موتور باطری هستند که می تواند به شما در صعود به راحتی از تپه ها کمک کند یا رفت و آمد خود را کم تحرک تر کند. سنسورهای داخلی می توانند میزان فشار روی پدال ها را تحت فشار قرار دهند و سپس باتری را بر این اساس اعمال کنند.

دوچرخه کودکان

از دوچرخه هایی با چرخ های آموزشی تا نسخه های بزرگسالان دوچرخه در بزرگسالان ، گزینه های بسیاری برای کودکان وجود دارد. مهمترین نکته در هنگام خرید دوچرخه به فرزندتان ، اندازه است. هنگام خرید ، به خاطر داشته باشید که دوچرخه کودکان با توجه به اندازه چرخ آنها اندازه گیری می شود نه اندازه قاب. متداول ترین اندازه چرخ ها ۱۶ اینچ ، ۲۰ اینچ و ۲۴ اینچ است. اندازه مناسب آن است که کودک بتواند به راحتی با دوچرخه سوار شود و با پاهای خود روی زمین بایستد.

توصیه نمی شود که یک دوچرخه را که برای کودک بسیار بزرگ است خریداری کنید و سپس آنها را “در داخل آن رشد کنید”. انجام این کار می تواند کودک را از نظر مهارت سواری و اعتماد به نفس بازگرداند. یک دوچرخه به اندازه مناسب برای کودکان راحت تر ، خطرناک تر و بسیار سرگرم کننده تر خواهد بود. و کلاه ایمنی را فراموش نکنید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوچرخه بچه ها ، به صفحه کودکان ما مراجعه کنید ، همچنین چگونه به کودک یاد دهید که دوچرخه سواری کند.

دوچرخه های زنانه

این دوچرخه ها – که می توانند دوچرخه های جاده ای ، کوهستانی یا ترکیبی باشند – دارای هندسه های قاب ، دسته های دستی و زین هایی هستند که متناسب با آن مناسب تر است تا با تناسب بدن معمولی بدن. به عنوان مثال ، طول فریم بالای لوله در دوچرخه های زنانه عموماً در حدود ۱ تا ۳ سانتیمتر از دوچرخه های مردانه کوتاهتر است ، بنابراین دسترسی (زین تا دسته) کوتاه تر است و بیشتر خانمها بهتر از آن استفاده می کنند. این دوچرخه ها همچنین دارای شیفت های دستی کوتاهتر هستند که بهتری در دست خانم ها دارند.

دوچرخه ثابت

به یک نوع دوچرخه ثابت مانند دوچرخه ورزش در سالن ورزشی محلی خود فکر کنید اما با طرحی که تقلید از تناسب و احساس دوچرخه جاده شما باشد. بیشترین امکان را برای شما فراهم می کنند که صندلی و پدال خود را نصب کرده و در هندسه تنظیمات لازم را انجام دهید تا یک تناسب کامل ایجاد شود.

ویژگی های دوچرخه

هنگامی که بر روی یک نوع دوچرخه مستقر شدید ، می خواهید تعداد چرخ دنده ها ، اندازه چرخ ، سیستم تعلیق ، ترمزها ، مواد قاب و دسته های اصلی را در نظر بگیرید.

چرخ دنده ها

اگر آخرین دوچرخه شما دارای ۱۰ سرعت بود ، پس شاید تعجب کنید که می دانید دوچرخه های امروزی معمولاً دارای ۱۸ دنده ، ۲۱ ، ۲۴ یا حتی ۲۷ دنده هستند. هنگامی که شما در بسیاری از ترکیبات زنجیره ای متعدد و زنجیره ای و تعداد دندان های موجود بر روی آنها عامل هستید ، چیزها پیچیده تر می شوند.

برای ساده تر بودن ، مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید میزان تناسب اندام شما و زمینی است که سوار آن خواهید شد. اگر به تپه ها سوار می شوید و صعود را دشوار می دانید ، می خواهید وسایل بیشتری را انتخاب کنید.

اگر یک دوچرخه سوار قوی هستید یا فقط به زمین مسطح سوار می شوید ، به قدرت دنده های کم ارتفاع احتیاج نخواهید داشت تا بتوانید با چرخ دنده های کمتری دور شوید ، که این باعث می شود نور دوچرخه شما حفظ شود. برخی از دوچرخه های هیبریدی تنها یک سرعت دارند و به طور مناسب دوچرخه های یک سرعته نامیده می شوند. این دوچرخه ها دارای یک مکانیزم آزادراه در مرکز عقب هستند که به شما امکان می دهد درست مانند آنچه که دوست دارید روی یک دوچرخه استاندارد با چرخ دنده های مختلف ساحل بروید.

سایز چرخ

۷۰۰c: این چرخ اندازه ای استاندارد است که تقریباً در هر دوچرخه جاده ای و دوچرخه هیبریدی یافت می شود. بیش از اندازه اندازه چرخ در دوچرخه جاده نگران نباشید ، مگر اینکه از نظر ساعتی کوچکتر باشید و در پیدا کردن مناسب بودن دوچرخه مشکلی نداشته باشید ، در این صورت ممکن است بخواهید دوچرخه ای با چرخ های کوچکتر ۶۵۰ سانتی متر جستجو کنید.

۶۵۰c: تعداد انگشت شماری از دوچرخه های جاده ای برای چرخ های کوچکتر ۶۵۰C طراحی شده اند. اگر از حدود ۵ فوت ۴ اینچ کوتاه تر هستید و در پیدا کردن مناسب بودن در دوچرخه جاده ای با چرخ های ۷۰۰ سانتی متر مشکل دارید ، ممکن است بخواهید دوچرخه ای را با چرخ های ۶۵۰C امتحان کنید.

۲۶ اینچ: در گذشته نه چندان دور ، تمام دوچرخه های کوهستانی بزرگسالان به چرخ های ۲۶ اینچ مجهز شده بودند. هنوز یک اندازه چرخ در دسترس است ، اما اکنون وقتی به فروشگاه دوچرخه می روید و از دوچرخه کوهستان سؤال می کنید ، به احتمال زیاد از شما سؤال می شود “۲۷,۵ اینچ یا ۲۹ اینچ؟”

۲۷,۵ اینچ (همچنین به عنوان ۶۵۰b شناخته می شود): با ارائه یک میانه بین چرخ های استاندارد ۲۶ اینچ و ۲۹ درجه ، این اندازه چرخ از راه حل “بهترین از هر دو جهان” استفاده می کند ، راحت تر از ۲۶ زمین می چرخد ​​، اما از ۲۹ درجه مانور بیشتری دارد. .

۲۹ اینچ: این دوچرخه ها دارای چرخ های ۲۹ اینچی هستند که کمی کندتر برای شتاب گیری هستند ، اما به محض شروع حرکت می توانید زمین را به مراتب آسان تر از دوچرخه با ۲۶ چرخ چرخ تسخیر کنید. آنها برای دوچرخه های طولانی تر کارآمد تر هستند زیرا حرکت خود را بالا می برند و “زاویه حمله” بالاتری دارند ، به این معنی که چرخها از روی موانع پیگیری آسانتر می شوند. این دوچرخه ها برای جمعیت متقابل بسیار محبوب شده اند. ۲۹ اینچ را می توان در سکوهای سفت ، سخت و کامل به حالت تعلیق یافت.

برای انتخاب راهنمایی بین چرخهای بین ۲۷,۵ و ۲۹ اینچ ، به ۲۷.۵ اینچ در مقابل۲۹ اینچ مراجعه کنید: کدام دوچرخه کوهستان برای من مناسب است؟

۲۹ اینچ : دوچرخه بسیاری از بچه ها دارای چرخ های ۲۴ اینچ هستند که می توانند پاهای کوتاه تر کودکان را در خود جای دهند. بیشتر نسخه های ارزان قیمت دوچرخه های بزرگسال با اجزای ساده تر هستند. به طور کلی ، این بچه های کت و شلوار از ۱۰ تا ۱۳ سال سن دارند ، اما این بیشتر به اندازه کودک بستگی دارد تا سن. کودکان کوچکتر و کوچکتر می توانند با دوچرخه ۲۰ اینچی در دوچرخه کوهستان شروع به کار کنند.

۲۹ اینچ : این اندازه چرخ ها در برخی از دوچرخه های BMX و تاشو دیده می شود و همچنین در دوچرخه های بچه ها متداول است.

۱۶ اینچ و ۱۲ اینچ: این اندازه چرخ ها در دوچرخه های خردسالان یافت می شود. چرخ های ۱۶ اینچی غالباً با چرخ های آموزشی همراه هستند و چرخ های ۱۲ اینچی در دوچرخه های تعادل برای سواران جوان واقعی متداول هستند.

تعلیق دوچرخه

دوچرخه کوهستانی با سیستم تعلیق گشودنی

سیستم تعلیق کامل: به طور انحصاری در دوچرخه کوهستان یافت می شود ، سیستم تعلیق کامل دارای چنگال تعلیق جلو و شوک عقب برای جذب اثرات دنباله است. این امر تأثیرات سواری را به شدت کاهش می دهد ، کشش را افزایش می دهد و باعث سوار شدن بیشتر و لذت بخش تر می شود.

سیستم تعلیق جلو: دوچرخه های دارای سیستم تعلیق جلویی معمولاً در دسته های دوچرخه کوهستان یا دسته های دوچرخه هیبریدی قرار می گیرند. چنگال سیستم تعلیق جلو به جذب ضربه ها بر روی چرخ جلو کمک می کند تا حرکت را صاف کنید ، خواه در یک مسیر سنگین یا خیابان شهری خشن باشید. دوچرخه هایی که فقط سیستم تعلیق جلو دارند معمولاً از دوچرخه های کامل تعلیق ارزان تر هستند و قطعات متحرک کمتری دارند (که اغلب به نگهداری کمتری تبدیل می شوند).

بدون تعلیق: بیشتر دوچرخه های جاده ای و بسیاری از دوچرخه های هیبریدی به هیچ وجه تعلیق ندارند. چنگال های تعلیق و شوک های عقب باعث افزایش وزن می شوند و می توانند پدالینگ را کم کارتر کنند ، بنابراین بیشتر افرادی که در مسیرهای دوچرخه سواری و خیابان های آسفالته سوار می شوند آن را کنار می زنند. تعداد انگشت شماری از دوچرخه های کوهستانی تعلیق را شامل نمی شوند و به طور مناسب “دوچرخه های سفت و سخت” خوانده می شوند.

نوع ترمز

ترمز Rim: بسیاری از دوچرخه های جاده ای مجهز به ترمزهای رینگ هستند. ترمزهای رینگ دارای لنت هایی هستند که روی رینگ های چرخ قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *